.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کناره‌گیری کاندیداهای جبهه انقلاب باید بر چه مبنایی صورت گیرد؟
آقای شریعتمداری در سرمقاله روزنامه کیهان هشداری دادند که چیدمان صغرا و کبرای آن صحیح و منطقی است. ایشان عدم کناره‌گیری چهار کاندیدای جبهه انقلاب را به نفع یکی از کاندیداها باعث موفقیت احتمالی عاملان وضع موجود دانستند و رقم خوردن چنین نتیجه‌ای در انتخابات سیزدهم را فاجعه بار و ضربه سنگینی بر پیکر نظام دانستند.

شمال نیوز: امیر علی امیری/ آقای شریعتمداری در سرمقاله روزنامه کیهان هشداری دادند که چیدمان صغرا و کبرای آن صحیح و منطقی است. ایشان عدم کناره‌گیری چهار کاندیدای جبهه انقلاب را به نفع یکی از کاندیداها باعث موفقیت احتمالی عاملان وضع موجود دانستند و رقم خوردن چنین نتیجه‌ای در انتخابات سیزدهم را فاجعه بار و ضربه سنگینی بر پیکر نظام دانستند.
تبلیغات

ایشان به درستی اشاره کردند که نهایتاً یک نفر رئیس جمهور خواهد شد و شش نفر کاندیدای دیگر از رسیدن به پاستور باز خواهند ماند که این هم شامل پنج کاندیدای جبهه انقلاب و هم دو کاندیدای جبهه اصلاح طلب می شود؛ تهدیدی که به آن اشاره شده این است که اگر کاندیداهای جبهه انقلاب ائتلاف نکنند و چهار کاندیدا به نفع یکی از کاندیداها کنار نرود، ممکن است کاندیدای طرف مقابل که از عاملان وضع موجود است، رئیس جمهور شود و فاجعه‌ای رقم بخورد. سوال اینجاست که چرا عاملان وضع موجود به این حد خطرناکند که استمرار دولت آنها فاجعه و ضربه سنگینی بر پیکر نظام است؟ قطعاً باید گفت فارغ از رقابت‌های جناحی و سیاسی، اصلی‌ترین دلیل خطرناک بودن عاملان وضع موجود، ناکارآمدی و سوء مدیریت آنها در اداره امور کشور بوده که باعث بروز وضع موجود و تبعات ناشی از آن در امور مهم کشور و زندگی و معیشت مردم و اقتصاد و فرهنگ ایران اسلامی شده است. حال اگر اداره امور کشور به دست جبهه انقلاب بیفتد، ولی ناکارآمدی و سوءمدیریت کماکان ادامه یابد، آیا فاجعه عمیق‌تر و ضربه وارده به نظام سنگین تر نخواهد بود؟

آیا صرف تغییر حاکمیت سیاسی در دولت از جناحی به جناح دیگر پیروزی جبهه انقلاب خواهد بود؟ آیا فقط اگر یک کاندیدای جبهه انقلاب پیروز انتخابات بشود، ولی کارآمدی و ارتقای مدیریت صورت نگیرد، این برای انقلاب پیروزی خواهد بود؟ مسلماً که اینطور نیست. طرفداران و تحلیلگران جبهه انقلاب آدرس اشتباهی ندهند، پیروزی جبهه انقلاب به صرف پیروزی در صبح روز بعد از انتخابات و منتخب شدن کاندیدای منتخب آنها اتفاق نمی‌افتد. پیروزی جبهه انقلاب با روی کار آمدن دولتی کارآمد، مدیر و دلسوز که بر فقر و فساد و تبعیض غلبه کند و آرامش و رفاه را در جامعه حاکم کند و دشمنان نظام و مردم را ناامید کند، تحقق می یابد و رسیدن به این مقصود با نتیجه گیری که آقای شریعتمداری در سرمقاله کیهان نموده‌اند، هم خوانی ندارد.

برادر حسین راه صحیح این نیست که ببینیم چه کسی در نظرسنجی‌ها آرای بیشتری دارد و بقیه به نفع او کنار بروند و این پیروزی جبهه انقلاب را تضمین می کند. طبیعی است که وقتی همه امکانات و تشکل‌ها و ساز و کار انتخاباتی جبهه انقلاب از یک کاندیدا حمایت می‌کند، رای او فعلاً در نظرسنجی‌ها بالاتر باشد؛ اما آیا این کارآمدی و مدیریت و چیدمان صحیح نیروهای انقلاب را هم تضمین می کند؟ مسلماً این طور نیست. چه بسا اگر همه این ابزار و حمایت‌ها از یکی دیگر از کاندیداهای پنجگانه جبهه انقلاب هم صورت می‌گرفت، همین اقبال برای او رقم می‌خورد و خواهد خورد.

پس چه باید کرد؟

وضعیت کشور و شرایط بین‌المللی و اوضاع داخلی فرهنگی و اجتماعی و به ویژه اقتصادی که کشور را به آستانه بحران رسانده است، ایجاب می‌کند که دولت آینده دولتی کارآمد، توانمند، فراگیر با رئیس جمهوری مقتدر با شناخت از امنیت ملی، دارای عملکرد جهادی و انقلابی، معتقد به جوان ها و دارای شناخت کافی از آنها، شناخت اقتصاد و داشتن برنامه برای حل مشکلات اقتصادی (برگرفته ازمعیارهای مورد نظر رهبری) و قادر به اعمال مدیریت بحران و تابع و هماهنگ با رهبری همدوش با مجلسی انقلابی و قوه قضاییه فساد ستیز و شجاع باشد که بتواند کشور را از گردنه خطرناک فعلی عبور دهد؛ لذا به نظر می‌رسد به جای مبنا قرار دادن نظرسنجی در شرایط تبلیغاتی نابرابر، کاندیداهای جبهه انقلاب و جمعی از عقلای این جبهه به شور بنشینند و بنا را بر این بگذارند که از بین کاندیداها، کسی را در صحنه نگه دارند و به نفع او کنار روند که مطمئن باشند قادر به تشکیل دولتی کارآمد و متناسب با شرایط فعلی انقلاب و کشور باشد و بقیه کاندیداها هم تمام قد در حمایت از او هم کناره گیری و هم برای او تبلیغ کنند و هم در اداره دولت آینده او پس از پیروزی یاور او باشند. هر کدام از کاندیداهای جبهه انقلاب باید در مسندی که متناسب با کارآمدی و تجربه آنهاست، مسئولیت بپذیرد و تقسیم کاری منطقی بنمایند. اداره دولت امر خطیری است که از عهده یک نفر برنمی آید. باید دولت آینده توسط تیمی از مدیران قوی اداره شود، بلکه بتوانند بار سنگین کشور را به سرمنزل مقصود برسانند و حتماً همکاری نزدیک و کارآمد دو قوه دیگر قضاییه و مقننه و همه نهادهای دیگر را هم می طلبد و دو قوه ای که رویکرد و توانمندی آنها هم همراه و همتراز بتواند دولت را یاری دهند تا مردم و کشور از این شرایط عبور کنند. قطعاً در چنین تصمیمی، مردم مومن و آگاه و هشیار کمال همراهی را در انتخاب این کاندیدا که از جانب جبهه انقلاب معرفی می‌شود، خواهند داشت و دوشادوش دولت آیندهِ متعلق به خود از موانع عبور خواهد کرد و به اهداف مقدس نظام، که همانا عزت مردم، رفاه آنها و آرامش جامعه و سربلندی در جوامع بشری است، خواهند رسید.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.128 seconds.